Wednesday, August 04, 2010

Anugerah

"Ya, ALLAH, peliharalah anakku selama di dalam kandunganku dan sembuhlah segala penyakit. Sesungguhnya Engkau Maha Penyembuh dan tiada sembuhan selain dengan penawar-MU. Ya ALLAH, lahirkanlah dari kandunganku ini dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera. Ya ALLAH, jadikanlah anakku ini sihat, sempurna, cerdik, berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya ALLAH, elokkanlah perangainya, fasihkan lidahnya dan merdukanlah suara untuk membaca Al Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW"


itulah doaku... setiap kali solat... semasa mengandungkan mereka... dan sehingga ke hari, saya masih berdoa untuk mereka... dan saya masih meletakkan harapan yg tinggi untuk mereka...
walaupun... ia tak pasti....
tp saya masih berharap sampai bila2.....


mungkin inilah ujian dan dugaan yg saya harus tempuh di dunia ini..

"Ya ALLAH tabahkanlah hatiku, cekalkanlah hatiku, sempurnakanlah akal fikiranku, berikanlah aku kesihatan yg baik dalam menghadapi ujian dan dugaanmu ini... aku hambamu yg lemah Ya ALLAH"
(sambil menitiskan air mata di mlm yg hening ini)



No comments: