Monday, November 01, 2010

...::: Pelangi Berkembar:::...

Assalamualaikum....

dah lama rasanya saya tak baca suratkhabar... bukan malas tp masa yg membataskan segalanya... 
tp pagi ni rasa nak membaca suratkhabar... jadi, suratkhabar takder.... saya ke Kosmo Online...
dan ada satu berita yg menarik perhatian saya...
jom kiter tgk... apa itu???...
*
*
*
GAMBAR yang dirakamkan Andy Kyle menunjukkan pelangi berkembar di Sungai Dartmouth, Devon. 
 


DEVON - Seorang jurugambar, Andy Kyle yang berusia 53 tahun berjaya merakamkan gambar pelangi berkembar yang melengkung dan seakan-akan kelihatan seperti sebuah jambatan di Sungai Dartmouth di Devon, lapor sebuah akhbar semalam.
Gambar itu dirakamkan selepas Kyle merakamkan lebih 2,000 imej sejak tujuh tahun lalu sebelum dia berjaya merakam gambar pelangi berkembar.
Imej kedua pelangi itu dikatakan berlaku disebabkan oleh dua biasan cahaya matahari pada titisan hujan. - Agensi
*
*
*
sungguh indah ciptaan Tuhan kan?? kan?? kan??

dan ada satu lagi berita yg bertarikh 30 Oktober 2010 yg membuatkan saya tersentak...
ia bertajuk >>>
Kemalangan maut di Genting: Bas buruk

sungguh banyak kebetulan yg berlaku di dunia ini...
ini adalah petunjuk bahawa Tuhan itu masih memberi peluang kepada kita yg hidup ini untuk memperbaiki segala kesilapan dan kesalahan kita...

Ya Allah... sesungguhnya aku bersyukur Ya Allah.... kerana Engkau memperlihatkan segala pembalasanMu itu didepan ku....

No comments: