Monday, November 25, 2013

Menunggu dan terus menunggu...

25 November 2013
Institut Onkologi dan Radioterapi HKL

Aishhh... siap tarikh dan tempat gituwwww... macam diary plak kan... hihihi

Ini kali ke 4 saya di sini... knp??? sbb temankan ibu saya berkimo atau nama panjangnya chemotherapy... atas sebab penyakit barah payudara yg ibu hidapi... ibu terpaksa dikimo sebanyak 6 kali...

Persediaan apa yg perlu disediakan sebagai ahli keluarga???
- POSITIF kerana jika kita sendiri tidak berfikiran positif, bagaimana kita hendak mempositifkan fikiran pesakit...
- SABAR,  sabar dlm melayan karenah pesakit... sabar dlm mengharungi keadaan dan masa... sabar dlm kewangan...
- TABAH, tabah dlm menghadapi segala kemungkinan yg berlaku dan bersedia menerima segala apa yg Doktor akan beritahu...
- BERTOLAK ANSUR, bertolak ansur dlm mmnguruskan masa antara kita dan pesakit, family, kerja dan diri sendiri...
- BERKORBAN, segala-galanya... apa tu segala-galanya? jawapannya tepuk dada tanya hati...

Ini apa yg saya belajar dari pengalaman... dan sebagai anak, isteri dan ibu, saya perlukan kekuatan yg sempurna...
Pengalaman mendewasakan saya...
Chewahhhh!! Yg penting sy masih ceria mcm dulu... walaupun kawan2 kata saya dah sombong... tp sy cuma sibuk menguruskan masa bersama ibu saya yg sakit, anak2 yg masih memerlukan perhatian saya dan suami yg masih memerlukan kasih syg sy ... tak cayer tgk pic sy... ceriakan??? ^_^

kini... masa itu terlalu berharga buat saya...

Sekian untuk kali ini... ^_^

Thursday, November 21, 2013

Rindu BLOG bangat!!!

Lama giler tak berblogkan? Sbb apa erk?
Jawapannyer » MALAS!!!
Tp skrg, dgn hp dah boleh berblog... Ada alasan lain lagi ke lps ni? hahahaha we will see...
Neni pls jgn malas lg ok... kesian blog kamu ni berhabuk berlapuk... hihihi

doa2kan saya supaya tiada lagi perkataan malas dalam kepala saya ni...

sekian, time kasih...